امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |   Friday, 19 April , 2024    09:10

هشدار نیروی دریایی ایران به زیردریاییِ هسته‌ای آمریکا

Loading

 امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ظهر امروز اظهار کرد: زیر دریایی هسته ای آمریکا در سکوت کامل و در زیرآب در حال نزدیک شدن و عبور بود که زیردریایی تمام ایرانی فاتح آن را رصد کرده و با انجام مانورهای ایذایی آن را مجبور به آمدن به سطح آب کرد. البته آمریکا این خبر را تکذیب کرد

وی افزود: این زیردریایی که مقداری وارد آبهای سرزمینی ما شده بود مجبور شد مسیر تنگه هرمز را از سطح آب طی کند که هشدارهای لازم نیز به آن داده شد.

به گفته امیر ایرانی، پس از هشدار، این زیردریایی با یگان همراهش مسیرشان را اصلاح کردند و ادامه مسیر دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خاطرنشان کرد: این زیردریایی آمریکایی با تمام تمهیدات و توانمندی هایی که دارد تلاش می کرد که در سکوت کامل و بدون رصد و در حال قوس مسیر را عبور کند و برای همین نیز از عمق در حال عبور بود که قابل دیدن با چشم نباشد اما با توجه به تجهیزاتی که زیردریایی فاتح در اختیار دارد، آن را به راحتی رصد و بر اساس تاکتیک های تعریف شده، زیردریایی آمریکایی را مجبور به حرکت به سطح کرد تا بر اساس قوانین بین المللی ادامه مسیر دهد.

دریادار شهرام ایرانی تأکید کرد: بدلیل نقض حریم مرزی ایران، قطعا ما به مبادی بین المللی منعکس خواهیم کرد و باید جوابگوی کار خطرناک خود در این آبراه بین المللی و حساس که متعلق به همه کشورهای منطقه ای است، باشند چرا که این گونه حضور غیرموجه و غیرحرفه ای و خطرناک قطعا همه را به چالش می کشد و مسؤولان آنان باید پاسخگو باشند و این اخطاری است که باید بر اساس قوانین بین المللی از محدوده های آبراهی عبور و مرور داشته باشند.

وی درباره نوع زیردریایی آمریکایی هم گفت: زیردریایی فلوریدا بروز ترین زیردریایی هسته ای آمریکایی ها بوده که یگان اسکورتی از جمله یک ناوشکن سنگین آن را همراهی می کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *