امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Saturday, 27 April , 2024    11:46

واکنش روزنامه جروزالم پست به موشک جدید

Loading

روزنامه جروزالم پست در این گزارش نوشت: نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر دو موشک کروزی را در اختیار دارند که قرار است توانایی آن‌ها برای حمله به کشتی‌ها در منطقه را افزایش دهد. این موشک «ابومهدی» نام دارد و گفته می‌شود که یک موشک کروز دریایی با دقت بالا است.

این روزنامه با بیان این‌که موشک ابو مهدی برد هزار کیلومتری دارد، افزود: رونمایی از این موشک در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌های دریایی افزایش یافته و ایالات متحده هواپیماها و کشتی‌های جنگی بیشتری را به خلیج فارس ارسال کرده است.

جروزالم پست در ادامه با اشاره به این‌که موشک و پهپاد اصلی‌ترین ابزار ایران در زمینه دفاع دریایی است، نوشت: این اعلامیه برای ایران اهمیت زیادی دارد. سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از موشک گفت که موشک کروز ابومهدی قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و سیستم‌های راداری را دارد و از هوش مصنوعی برای ترسیم مسیر بهینه پرواز خود استفاده کرده است.

این روزنامه صهیونیستی درباره قابلیت‌های موشک ابومهدی تصریح کرد: این موشک ساخت داخل می‌تواند پدافند دریایی ایران را گسترش دهد و همچنین منطقه‌ای را که ایران می‌تواند، تهدید کند و همچنین برد عملیاتی ایران را گسترش دهد.

به گفته رسانه‌های داخلی ایران، موشک ابومهدی می‌تواند علیه کشتی‌هایی مانند ناوشکن و ناوچه مورد استفاده قرار گیرد. ایالات متحده اخیراً یک ناوشکن موشک هدایت شونده به نام یو.اس.اس توماس هادنر را از طریق سوئز به منطقه فرستاد تا به ناوگان پنجم بحرین بپیوندد. ایران تاکید دارد که موشک جدید ابومهدی نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته و دارای هوش مصنوعی است که می‌تواند به آن کمک کند مسیر پرواز خود را هدایت کند. این موشک همچنین می‌تواند از موانع طبیعی و مصنوعی و همچنین راداری و سامانه‌های دفاعی دشمن عبور کند.

جروزالم پست با تاکید بر اینکه «موشک‌های کروز گاهی اوقات می‌توانند از آب عبور کنند و بنابراین تشخیص آنها برای رادار دشوار است»، یادآور شد: رونمایی از این موشک به عنوان پاسخی به تحرکات آمریکا در منطقه تلقی می‌شود. بنابر گزارش رسانه‌های داخلی، ایران اخیراً از موشک بالستیک خیبر با برد ۲۰۰۰ کیلومتر که قابلیت حمل کلاهکی به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم را دارد، رونمایی کرده است. ایران می‌گوید که موشک مافوق صوت جدیدش می‌تواند به سراسر منطقه برسد و اسرائیل و اروپا را تهدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *