امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Saturday, 20 April , 2024    12:00

 ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن در کشور

Loading

خیراله خادمی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیجار – زنجان اظهار داشت: در بخش‌های زیرساختی و بخش زیرساخت حمل و‌نقل کشورد اقدامات بزرگ و بی‌نظیری در حال اجراست.

وی افزود: با عنایتی که دولت برای تکمیل کریدورهای جاده‌ای و آزادراهی و ریلی کشور دارد امید است بتوانیم خدمات خوبی در سال‌های آتی به مردم عزیز کشورمان ارائه دهیم. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی در دست اقدام است که ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن شروع شده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: سال آینده چهار پروژه برای به بهره‌برداری می‌رسد که سه پروژه آن ۳ مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

در حال حاضر ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی متصل و در سال ۱۴۰۲ هم سه مرکز استان دیگر اضافه خواهد شد.  وی افزود: یکی از این مراکز که نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سعی بر این‌ است ۶ ماهه اول سال آینده تحویل دهیم اتصال مرکز استان کردستان به شبکه ریلی و تکمیل راه‌آهن همدان به سنندج است.

وی عنوان کرد: با عنایت استاندار و سفر رییس جمهور و پیگیری‌های نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی توانستیم تامین اعتبار انجام دهیم و منابع مالی برای تکمیل پیش‌بینی شده است.

خادمی گفت: دو استان اردبیل و‌ آذربایجان شرقی از مسیر جدید و‌ میانبری در حال اتصال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مجموع این راه‌های ریلی حدود ۴۰۵  کیلومتر است که دو و نیم برابر متوسط ساخت ریل در کشور است که در بهترین‌ حالت سالانه ۲۰۰ کیلومتر احداث شده است.  خادمی ادامه داد: در بخش آزادراهی ۵ هزار کیلومتر آزاد راه در برنامه کاری وجود دارد که حدود هزار و  ۵۰ کیلومتر در حال ساخت است.

این‌ مقام مسوول گفت: ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال ۱۴۰۲ تحویل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی بیان کرد: در بخش بزرگراهی نیز که نیاز استان کردستان هم هست  ۶ هزار و  ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال ساخت است.

خادمی گفت: نیاز ما این است شبکه شریانی اصلی که ۳۷ هزار کیلومتر است تبدیل به آزادراه یا بزرگراه شود. معاون وزیر راه و‌ شهرسازی گفت: نزدیک به ۲ هزار کیلومتر بزرگراه و‌ هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزادراه موجود است.  

وی عنوان‌کرد: نزدیک‌ ۱۵ هزار کیلومتر آزادراه برای کاهش تلفات جاده‌ای باید ساخته شود. خادمی عنوان کرد: در بخش جاده‌ای هم عقب افتادگی تاریخی وجود دارد ک‌ه در یک دوره درست نمی‌شود و در سنوات مختلف درست خواهد شد.

وی گفت: ‌پروژه راه آهن بیجار ـ زنجان بخشی از یک‌ محور بین‌المللی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *