امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Tuesday, 23 April , 2024    19:47

آریا، خودروی برقی سایپا

Loading

گجت‌نیوز نوشت: سایپا رسماً اعلام کرد که نسخه پلاگین هیبریدی آریا در دستور کار قرار دارد. همچنین تاریخ عرضه این نسخه PHEV از هاچ بک کراس خود را مشخص کرد.

هاچ بک کراس سایپا آریا با موتور میتسوبیشی در سال ۱۴۰۲ تولید و به بازار عرضه می‌شود. حالا به‌تازگی گروه خودروسازی سایپا طی نشست اخیر خود در حضور اصحاب رسانه اعلام کرد که نسخه پلاگین هیبریدی سایپا آریا در سال ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.

حمدعلی تیمور، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت که Arya در دو نسخه متفاوت با پیشرانه پلاگین هیبریدی و پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی به عرضه می‌رسد. به‌گفته او، این خودرو جدید از کیفیتی بیشتر از محصولات گذشته این شرکت برخوردار خواهد بود؛ گارانتی ۵ ساله، داشبورد باکیفیت با مواد نرم و نمایشگر هدآپ برخی از ویژگی‌های آن بر شمرده می‌شوند.

این پایان کار نبود و تیموری همچنین مدعی شد که سایپا اولین موتورسیکلت هیبرید خود را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ عرضه می‌کند. او ذکر کرد که یکی از زیرمجموعه‌های سایپا برای بهره‌برداری از خط تولید این موتورسیکلت آمادگی دارد. علاوه بر این، تیموری می‌گوید روز دوشنبه از مدرن‌ترین خط تولید سایپا به‌همراه خط تولید پیشرانه ۱۶ سوپاپ و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته با همکاری DAE در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت پرده‌برداری می‌شود.

نهایتاً تیموری متذکر شد که به‌جز سایپا آریا پلاگین هیبریدی، نسخه به‌روزرسانی‌شده شاهین پلاس در شهریور سال جاری روانه بازار خواهد شد. این نسخه از این سدان داخلی از تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در قسمت‌های متعدد فضای داخلی شامل رودری‌ها و داشبورد بهره‌مند است. ضمن این، پیشرانه و گیربکس جدیدی برای تامین قوای محرکه آن تعبیه شده است.

2 comments on “آریا، خودروی برقی سایپا

  1. PerseTV گفت:

    انشاله که زودتر بیاد

    0
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *