امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Monday, 29 April , 2024    16:55

 افزایش حضور مهاجران در ایران

Loading

 وزیر کشور اعلام کرد که با حکومت طالبان صحبت کردیم که این اتباع باید برگردند و طالبان از ما فرصت خواست؛ و به دنبال ساماندهی اتباع با ایجاد سازمان ملی مهاجرین هستیم، اضافه کرد: دشمن به دنبال افغانی ستیزی و درگیری بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌هاست که این مورد پذیرش ما نیست.

احمد وحیدی ظهر امروز ‌در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز با گرامیداشت روز دانشجو و برشمردن اهمیت این روز اظهار داشت: دانشگاه ما مسیر بسیار مهمی را از اول انقلاب طی کرده است؛ وضعیتی که در زمان گذشته در دانشگاه‌ها بود، قابل قیاس با امروز نیست و بحمدالله در دوران پس از انقلاب ‌اتفاقات مبارکی در حوزه علمی و دانشگاهی ایران رخ داده است.

‌وی با بیان اینکه دانشگاهها امروز ‌مسئولیت ‌تمدن‌سازی را برعهده دارند، ‌افزود: وقتی از تمدن و ایران قوی صبحت می‌شود بار این مسئولیت ‌بر عهده دانشگاه‌هاست؛ ‌دانشگاه‌ها آینده کشور، ملت و تمدن یک ملت هستند و امید خیلی‌ها به این حوزه است. دانشگاه یک مسیر بسیار مهم را از ابتدای انقلاب تاکنون طی کرده و اتفاقات مبارکی در آن رخ داده است.

‌وزیر کشور با اشاره به ‌اینکه در یک پیچ تاریخی قرار داریم که سرنوشت دنیا در این پیچ تاریخی تعیین می‌شود، تصریح کرد: ‌در گام اول انقلاب ‌همه نهادهای انقلابی را ‌دانشجویان تشکیل دادند و در گام دوم انقلاب نیز ‌دانشجویان باید نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق مهم ‌امام راحل فرمودند “آمریکاهیچ غلطی نمی‌تواند بکند”. این حماسه‌ از دانشگاه شروع و دانشجویان و دانشگاه‌ها مبدأ تحولات شدند.حذف لانه جاسوسی به عنوان یک کار بسیار بزرگ، برای هیچ کس قابل تصور نبود.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز نهضت علمی‌ از دانشگاه شروع شده است، تاکید کرد: ‌دشمنان این ملت می‌خواهند ‌دانشگاه‌های ایران را از مسیر علمی خارج و به حواشی مشغول کنند؛ دشمنان می‌خواهند دانشگاه‌ها آرام باشند، ‌اما خواسته رهبر انقلاب از دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی دانشجویان در همه امور کشور است.

‌وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی‌ درباره قدرت ایران در عرصه‌های ‌پهپادی، موشکی و نظامی افزود: این توانمندی ایران‌ معادلات قدرت‌های بین‌المللی را بهم زده است؛ این قدرت از دانشگاه‌ها به دست آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *