امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Saturday, 27 April , 2024    22:28

سرنوشت سوسانو

Loading

اخیر سریال امپراتور افسانه ها پخش میشود که در امتداد جومونگ است در این سری امپراتوری بویو از بین رفته و نوادگان سوسانو بر بیکچه یا باکجا حکومت میکنند

سوسانو یا سوسونو با نام کامل یون سوسانو دختر ارشد گومسئو دانگون(یون تابال)، فرمانروای جولبون و فرمانده قبیله گیرو بود که بعد از مرگ همسرش ووتائه به همسری جومونگ درآمد و ملکه گوگوریو شد اما پس از بازگشت همسر اول جومونگ همراه پسرش یوری در سال ۱۷ قبل از میلاد، سوسانو برای جلوگیری از درگیری احتمالی میان پسرانش بیریو و اونجو و یوری بر سر جانشینی گوگوریو از مقامش کناره گیری کرد و گوگوریو را همراه با فرزندانش و پدرش یون تابال و عده ای از مردم ترک کرد.گرچه حکومت گوگوریو معتقد بود سوسانو و فرزندانش با میل خود از گوگوریو رفتند اما مردم باکجه معتقد بودند که سوسانو با میل خود گوگوریو را ترک نکرد و توسط جومونگ از گوگوریو رانده شد.

سرانجام سوسانو و گروهش پس از ۱۸ ماه به جنوب رسیدند و اونجو در هانام و بیریو در میچوهول، که تصور می شود اینچئون، کره جنوبی امروزی باشد، ساکن شدند. سرزمین میچوهول غیرقابل سکونت بود، بنابراین بیریو و مردمانش به پیش اونجو رفته و خواستار پادشاه شدن بیریو برای حکومت در آنجا شدند اما اونجو مخالفت کرد و بیریو به هانام حمله کرد و پس از شکست اقدام به خودکشی کرد و حکومت باکجه شکل گرفت، سوسانو در بنیان گذاری حکومت باکجه نقش اساسی داشت. بانو سوسانو در سال ۶ قبل از میلاد در سن ۶۱ سالگی از دنیا رفت. برخی مرگ سوسانو را طبیعی و برخی دیگر مسمویت توسط تسو(دائه سو) می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *