امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Sunday, 28 April , 2024    14:48

محوشدن ابرهای باران بالای دریاچه ارومیه

Loading

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره محوشدن ابرهای بارانی در آستانه ورود به ایران گفت: در کشورهای همسایه ما هم میانگین بارش نسبت به میانگین درازمدت کاهش پیدا کرده است و این‌گونه مسائل نیازمند کار علمی است.

«علی سلاجقه» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما مرجع ملی تغییر اقلیم و پژوهشکده محیط زیست کشور را مکلف کردیم ظرف دو هفته نسبت به عواقب تغییر اقلیم پاسخ دهند.

وی افزود: در کشورهای همسایه ما هم میانگین بارش نسبت به میانگین درازمدت کاهش پیدا کرده است و این‌که جبهه هوایی وارد دریاچه ارومیه بشود و ناگهان محو بشود نیازمند کار علمی است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: آنچه درباره دریاچه ارومیه مطرح شده این است که باید بررسی کرد آیا میزان درجه حرارت یا تولید گاز متان در آن منطقه در این امر مؤثر است یا خیر؟

سلاجقه درباره عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با آلودگی هوا بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اعتباراتی برای اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های مختلف مصوب شده بود اما در قانون بودجه دیده نشد؛ امسال با این تأکید که چون زمان بودجه‌ریزی است، این مسئله در دستورکار همه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دستگاه‌ها به وظایفشان در این زمینه عمل نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: در این زمینه جلسات مفصلی گذاشته شده و آخرین گزارش را در این زمینه به آقای رئیس‌جمهور ارائه کردیم که در آن وضعیت عملکرد دستگاه‌ها و روند اجرای قانون هوای پاک مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *