امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Monday, 29 April , 2024    05:52

هشدار روسیه به آمریکا و غرب

Loading

سرگئی لاوروف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش به آمریکایی‌ها اطلاع داده است که کاروان‌های ارسال سلاح آمریکایی به اوکراین اهداف مشروعی برای نیروهای ارتش روس خواهد بود.

روسیه نسبت به ادامه تقویت حضور ناتو در کشورهای بالتیک هشدار داده است”. سرگئی بلیایف”، مدیر سیاست اروپایی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت: تشکیل نیروها و زیرساخت‌های ناتو درست در مرزهای ما و برنامه‌هایی برای استقرار مستمر آن‌ها صراحتاً یک اقدام تحریک‌آمیز است و منجر به افزایش قابل توجه درگیری در بالتیک می‌شود.

وی تاکید کرد: کشورهای حوزه بالتیک به بهانه تهدیدهای روزافزون از طرف روسیه همه دستورات آمریکا را اطاعت کرده و پشت وضعیت خط مقدم ساختگی خود پنهان شدند. ما این وضعیت را مورد بررسی قرار داده و نتیجه گیری های لازم را انجام می دهیم. وی افزود: کشور ما هرگز این ائتلاف را تهدید نکرده و نمی کند.

این مقام روسی  همچنین نسبت به پذیرش سوئد و فنلاند در ناتو هشدار داد. وی در این باره گفت که این اقدام “پیامدهای نظامی و سیاسی جدی خواهد داشت که ما را وادار می کند تا در کل روابط با این کشورها تجدید نظر کنیم و اقدامات تلافی جویانه انجام دهیم.” وی جزئیاتی در این باره  ارائه نکرد.  بلیایف گفت که بی طرفی  این دو کشور عامل مهمی در تضمین امنیت در اروپا است.‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *