امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Sunday, 28 April , 2024    21:49

اردشیر زاهدی یک داماد میهن پرست

Loading

اردشیر زاهدی وزیر خارجه دوران پهلوی و آخرین سفیر دولت شاهنشاهی در ایالات متحده آمریکا و داماد محمدرضا شاه در سن ۹۳سالگی پس از یک دوره بیماری در سوئیس درگذشت.

اردشیر زاهدی از افراد بسیار نزدیک به محمدرضا شاه پهلوی بود. او در اواخر عمر از سردارسلیمانی و حق هسته ای ایران و تعین سرنوشت کشور توسط مردم داخل حمایت کرد

زاهدی که در سال های اخیر به خاطر انتقاداتش علیه آمریکا برای تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران خبرساز شده بود از ۴ سال قبل که دچار شکستگی لگن شد، تقریبا فعالیت های فیزیکی اش به شدت کاهش یافته بود. او در دو سال گذشته دو بار به کرونا مبتلا شد و چند ماهی را در بیمارستان بستری بود.

 «اردشیر زاهدی» آخرین سفیر رژیم پهلوی در ایالات متحده در مصاحبه‌ای به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی به دستاوردهای جمهوری اسلامی اذعان کرد و گفت گروه‌های برانداز فعال در خارج از کشور «خائن» و «فاسد» هستند و از دولت‌های خارجی پول می‌گیرند.

وی که با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» صحبت می‌کرد، در مورد وضعیت کنونی ایران و پیشرفت‌های به دست‌آمده در چهار دهه گذشته، گفت: «ایران امروز با آنچه ۴۰ سال پیش بود، متفاوت است. ایران امروز حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. امروز ۶۰% مردم ایران تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند بخوانند و بنویسند و دوره نخست یا دوم مدرسه را گذرانده‌اند. ۴۰ میلیون نفر از جمعیت، در داخل ایران، در موضوعات مختلف تحصیل کرده‌اند و رهبران آینده هستند.»

وی افزود: «۳۰ میلیون نفر از این ۸۳ میلیون نفری که دارم در موردشان با شما صحبت می‌کنم، کسانی‌اند که دارند کار می‌کنند، دکتر هستند، فارغ‌التحصیل هستند، رئیس بیمارستان، وزیر، رئیس دانشگاه یا هر چیز دیگری هستند. دو سوم از این ۳۰ میلیون نفر، زن هستند، زنان تحصیل‌کرده. من به این مسئله افتخار می‌کنم، چون این کشور من است و این چیزی است که در این ۴۰ سال گذشته رخ داده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *