امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Thursday, 2 May , 2024    06:12

دانلود سریال خاندان اژدها ۲۰۲۲ (خانه اژدها)

Loading

داستان خانه تارگرین ۲۰۰ سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت (۲۰۱۱) رخ می دهد.

اولین قسمت از خاندان اژدها در ۲۱ اوت در دیزنی هاتستار (در هند و HBO Max در مکان های دیگر) توسط جورج آر آر مارتین پخش شد. دقیقا یک ماه قبل، سازندگان اولین تریلر رسمی این سریال را منتشر کردند که به عنوان بک گراندی درباره سال‌های پیش از وقوع بازی تاج و تخت (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹) عمل می‌کند. داستان این سریال فانتزی ۲۰۰ سال قبل از اتفاقات بازی تاج و تخت رخ می‌دهد و بر تاریخ خانه تارگرین‌ها تمرکز دارد؛ خانواده‌ای که دنریس تارگرین از نوادگان آن بود. خانه اژدها از کتاب آتش و خون سال ۲۰۱۸ جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) اقتباس شده که در مورد خانواده سلطنتی تارگرین و تعامل آن‌ها با اژدهاست. حساب رسمی توییتر Game of Thrones شروع تولید این سریال را در ۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۴ آذر ۱۳۹۹) اعلام کرد. فصل اول این سریال شامل ۱۰ قسمت از شبکه‌های HBO و HBO Max پخش شد.

داستان اصلی خاندان اژدها درباره چیست؟

همانطور که از عنوان سریال پیداست، سریال در مورد خانه‌ای است که قبل از یک جنگ داخلی معروف به رقص اژدهایان که منجر به سقوط تاج و تخت شد، بر وستروس حکومت می‌کرد. این جنگ داخلی بین فرزندان پادشاه ویسریس اول تارگرین پرنسس رینیرا تارگرین و شاهزاده اگان دوم تارگرین پس از مرگ او درگرفت. پرنسس رینیرا به عنوان فرزند اول پادشاه به تصویر کشیده شده که از خون خالص والریایی است. او با عمویش، برادر پادشاه، شاهزاده دیمون تارگرین، که او نیز وارث بالقوه تاج و تخت محسوب می‌شود ازدواج کرده است. جنگ سرزمین وستروس را تقسیم کرد و خانه‌های دیگری مانند خانه استارک که در مرکز بازی تاج و تخت قرار داشت و خانه لنیستر به هر دو طرف پیوست. نکته قابل توجه در این دوره در تاریخ وستروس وجود اژدها است. تارگرین‌ها به توانایی اژدها سواری معروف بودند، مهارتی که دنریس مادر اژدها بدون زحمت در بازی تاج و تخت بلد بود.

در قسمت اول House of Dragon چه اتفاقاتی رخ داد؟

قسمت اول سریال خانه اژدها با عنوان «وارثان اژدها» بینندگان را دقیقاً در میان تنش‌های درون خانواده تارگرین بر سر اینکه چه کسی جانشین شاه ویسریس اول تارگرین خواهد شد می‌برد. توطئه‌ها، خشونت، غرغر و شکنجه اغلب روی صفحه نمایش داده می‌شود همانطور که از پیش درآمد بازی تاج و تخت انتظار می‌رود. تقریبا تمام قسمت‌های اکشن در King’s Landing اتفاق می‌افتد. ویسریس که در ابتدا از برادر کوچکترش، دیمون حمایت می‌کرد، دخترش را به عنوان وارث تخت آهنین پس از مرگ پسر تازه متولد شده‌اش انتخاب می‌کند. اگرچه اپیزود اول صحنه‌های جنگی ندارد، اما طرفداران شاهد کشتار وحشیانه افرادی هستند که متهم به ارتکاب جنایات جدی شده‌اند و در همین حین اژدهایان در آسمان در حال پرواز هستند.

پیش از این، تریلر خانه اژدها نماهایی از جنگ داخلی را نشان می‌داد که وستروس را از هم پاشید. صحنه‌های نبرد گسترده، توطئه‌ها و اژدهایان باعث شدند که تریلر سنگ تمام بگذارد تا تماشاگران را با جلوه‌های بصری سبکی که یکی از بهترین نکات برجسته بازی تاج و تخت بود، نشان دهد. این تریلر تقریبا سه دقیقه‌ای است و نمایی از تخت آهنین را نشان می‌دهد. ویسریس فاش می‌کند که رویایی «واضح‌تر از یک خاطره» دیده است که به وقوع جنگی داخلی اشاره دارد. هنگامی که اتو هایتاور نشان می‌دهد که فرزند اول، رینیرا، ادعای تاج و تخت خواهد داشت، زمزمه‌های اعتراضی به گوش می‌رسد؛ چون در این شهر هیچ ملکه‌ای تا به حال بر تخت حکومت ننشسته است.

پس از آن، تریلر به نمایش جنگ می‌رود که همه چیز را از وفاداری گرفته تا سرنوشت اژدهایان تغییر داد. همانطور که رینیرا به تلاش خود برای ایجاد نظم و قانون به عنوان یک ملکه ادامه می‌دهد، دیمون تارگرین به ماموریت خود می‌رود تا با پیروزی در جنگ‌ها با دیگر اربابان، پادشاه شود. تعدادی از اعضای قبیله‌های دیگر، از جمله استارک، لنیستر، باراتیون و ولاریون، درگیر توطئه‌ای برای کنترل سلطنت هستند؛ اما بزرگترین جذابیت در تریلر اژدهایان هستند. از آنجایی که داستان در زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد این موجودات افسانه‌ای زیاد هستند، بیش از یک اژدها در آسمان وستروس پرواز می‌کنند. این تریلر تصویری از دیمون را نشان می‌دهد که تخم اژدها را در دراگون استون نگه داشته است. او همچنین در حال بازی با اژدهای قرمز تیره خود Caraxes the Blood Wyrm نیز دیده می‌شود. تریلر The House of the Dragon با کلیپی از اژدهایی با چشمان سبز به پایان رسید. اژدهای ماده که در کتاب‌ها با نام سیراکس شناخته می‌شود، مرکب رینیرا تارگرین است.

واکنش اولیه منتقدان به سریال خاندان اژدها چه بود؟
قسمت اول با استقبال بسیار مثبت طرفداران و منتقدان روبرو شد. آخیل آرورا از Gadgets360 می‌نویسد: قسمت اول خانه اژدها نشان می‌دهد که با سریال فوق العاده‌ای رو به رو هستیم.

بازیگران سریال خاندان اژدها
بازیگران اصلی سریال خاندان اژدها

پدی کانسیداین نقش شاه ویسریس اول تارگرین را بازی می‌کند که به عنوان مردی خونگرم، مهربان و شایسته معرفی می‌شود. او جانشین پادشاه پیر، جیهاریس تارگرین شده است. دو شخصیت اصلی، پرنسس رینیرا تارگرین و شاهزاده دیمون تارگرین، به ترتیب توسط اما دارسی و مت اجرا شده‌اند. دارسی در سریال ترسناک کمدی بریتانیایی The Truth Seekers (2020) نقش آسترید را بازی کرده است، در حالی که مت بیشتر برای بازی در نقش دکتر هو در سریال‌های نمادین بین سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۴ شناخته می‌شود.

دیگر بازیگران اصلی عبارتند از اولیویا کوک در نقش آلیسنت های تاور، ریس ایفانس در نقش اتو هایتاور – مشاور پادشاه و پدر آلیسنت، ایو بست در نقش پرنسس رینیس ولاریون همسر مار دریایی، سونویا میزونو در نقش میساریا، فابین فرانکل در نقش سر، کریستون کول و جفرسون هال در نقش دوقلوهای لرد جیسون لنیستر و تایلند لنیستر. شخصیت Aegon II هنوز بخشی از سریال نیست.

کارگردان و عوامل سریال خاندان اژدها
کارگردان سریال خاندان اژدها

علاوه بر جورج آر آر مارتین، رایان کوندال نیز به عنوان یکی از خالقان این اثر شناخته می‌شود. شبکه HBO اعلام کرده که کوندال به عنوان مجری برنامه به میگل ساپوچنیک خواهد پیوست. ساپوچنیک پیش از این شش قسمت از سریال Game of Thrones را کارگردانی کرده و برای کارگردانی و تهیه کنندگی نمایش برنده جوایز امی شده است. سایر کارگردان‌ها عبارتند از کلر کیلنر از تاریخ عروسی، گیتا وی پاتل از ویچر و گرگ یایتانس از هاوس. همچنین Yaitanes به عنوان یکی از تهیه کنندگان اجرایی در این سریال فعالیت می‌کند. مارتین، کوندال، ساپوچنیک به همراه وینس جراردیس، سارا لی هس و ران اشمیت نیز تهیه کنندگان اجرایی هستند. موسیقی این سریال توسط رامین جوادی برنده جایزه امی ساخته شده است که بیشتر به خاطر موسیقی متن برجسته Game of Thrones به شهرت زیادی دست یافته بود.

سریال خاندان اژدها چند قسمت است؟
فصل اول House of the Dragon در ۱۰ قسمت پخش شد. تعداد قسمت‌های هر فصل این سریال با تعداد قسمت‌های Game of Thrones شباهت دارد. با این که Game of Thrones در فصل ۷ دارای هفت قسمت بود و فصل ۸ نیز در ۶ قسمت پخش شد، فصل‌های دیگر این سریال هر کدام ۱۰ قسمت داشت.

سخن آخر

در این مقاله درباره سریال خاندان اژدها از جمله بازیگران، نویسندگان، تهیه کنندگان اجرایی و خلاصه‌ای از داستان صحبت کردیم. امیدوارم به تمامی سوالاتتان درباره جزئیات سریال خاندان اژدها رسیده باشید. چنانچه سوالی در مورد این سریال دارید می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سریال House Of Dragon چند قسمت است؟

سریال خاندان اژدها در فصل اول ۱۰ قسمت دارد و همچنان از سایر فصل‌های این سریال اطلاتی در دسترس نیست.

موضوع سریال خاندان اژدها درباره چیست؟

همانطور که از عنوان سریال پیداست، سریال در مورد خاندانی است که قبل از یک جنگ داخلی معروف به رقص اژدهایان که منجر به سقوط تاج و تخت شد.

===

دانلود سریال دوبله House of the Dragon 2022 خاندان اژدها دوبله پارسی

===

فصل اول

(نسخه دوبله فارسی)

===

قسمت ۰۱ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۲ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۳ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۴ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۵ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۶ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۷ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۸ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۰۹ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

قسمت ۱۰ – کیفیت ۴۸۰p — کیفیت ۷۲۰p — کیفیت ۱۰۸۰p

===

فصل اول

(نسخه زیرنویس چسبیده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *