امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Thursday, 25 April , 2024    18:34

جنگ ارمنستان و آذربایجان

Loading

بعد از آخرین جنگ آرتساخ یا قره باغ تنش ها با وقوع جنگ اوکراین داغ تر شده است. ناتو قصد دارد جنگ اوکراین را به گرجستان و ارمنستان و آذربایجان برساند. اما جنگ آرتساخ یا قره باغ اگر پانترکها و یهود در هیات حاکمه خاندان علیف نفود نمی کردند با گفتگو قابل پیش گیری بود

 ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز سه شنبه باردیگر یکدیگر را به تیراندازی اطراف منطقه قره باغ متهم کردند؛ نزاعی که از هر دو طرف چند کشته گرفته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بیان کرد ۳ نظامی این کشور بر اثر درگیری‌ها نزدیک گذرگاه لاچین جان باختند. وزارت دفاع ارمنستان نیز اطلاعیه داد ۴ تن از نظامیان کشته و ۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت امور دفاع ارمنستان در بیانیه خود گفت نیرو‌های جمهوری آذربایجان حدود ساعت ۴ بعد از ظهر به سمت نظامیان ارمنستانی که سرگرم انجام دادن کار‌های مهندسی نزدیک روستایی در استان سیونیک بودند، آتش گشوده اند. این وزارتخانه همچنین بدون اشاره به جزئیات افزود نیرو‌های ارمنستان نیز به اقدامات تقابلی روی آورده اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز گفتند که نیرو‌های این کشور با “تیراندازی شدید” نیرو‌های ارمنی مستقر در استان سیونیک روبرو شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *