امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Saturday, 27 April , 2024    11:52

قیمت سکه امروز

Loading

 امروز پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ به نقل از اتحادیه طلا و جواهر را در جدول زیر مشاهده کنید.

علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا و طلای آبشده را نیز مشاهده نمایید.
 

 سکه و ارزقیمت (تومان)
سکه تمام طرح جدید (86)سکه تمام طرح جدید (۸۶)۳۱,۹۵۰,۰۰۰
سکه تمام طرح جدید (86)سکه تمام طرح قدیم ۲۸,۷۰۰,۰۰۰
نیم سکهنیم سکه۱۸,۱۵۰,۰۰۰
ربع سکهربع سکه۱۱,۰۰۰,۰۰۰
سکه گرمیسکه گرمی۶,۰۰۰,۰۰۰
طلای 18 عیارطلای ۱۸ عیار۲,۷۱۵,۰۰۰
طلای 24 عیارطلای ۲۴ عیار۳,۶۲۰,۰۰۰
هر مثقال طلاهر مثقال طلا (مظنه تهران)۱۱,۷۱۰,۰۰۰
اونس طلااونس طلا 2011 $

اتحادیه فروشندگان سکه و طلا اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید (امامی)، در اولین ساعات کاری امروز شنبه (۲۳ دی ماه) در بازار تهران، با ۳۸۳ هزار تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۳۲ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام‌بهار طرح قدیم هم ۲۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، ۲۷۵ هزار تومان افزایش داشته است. نیم‌سکه ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان و سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید. حباب سکه امامی ۷ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان شد. اونس طلا هم در بازار‌های جهانی ۲۰۴۹ دلار قیمت خورد.

قیمت روزانه انواع سکه و مسکوکات طلا

سکه امامی و نیم سکه و ربع سکه و گرمی و بهارآزادی طرح جدید و قدیم

علت افزایش و کاهش قیمت جهانی طلا

به طور کلی، کاهش نرخ بیکاری، توسعه تولید و رشد تولید نا خالص داخلی بیش از دو درصد در آمریکا، کاهش قیمت طلا را به دنبال دارد. برعکس، افزایش نرخ بیکاری، تضعیف داده‌ های مربوط به بخش تولید و رشد تولید نا خالص داخلی، فدرال‌ رزرو را به سوی سناریو کاهش نرخ بهره سوق می ‌دهد که منجر به افزایش قیمت طلا می ‌شود.

چرا قیمت طلا سقوط کرد؟

طلا امروز به کمترین میزان خود در بیش از یک ماه اخیر رسید، چراکه دورنمای بالا ماندن نرخ بهره آمریکا به مدت طولانی تر باعث رشد ارزش دلار شده است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از سایت طلا، قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۱۹ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۸۷۸ دلار رسید.

ارزش دلار در برابر رقبایش به بالاترین سطح در ۱۰ ماه گذشته رسید زیرا سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به دلیل چشم انداز بالا ماندن نرخ بهره برای مدت طولانی تری افزایش یافته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *