امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |   Tuesday, 16 April , 2024    00:19

صادرات واکسن برکت

Loading

در ایام ولادت حضرت اباعبدالله الحسین و روز پاسدار پژوهشگران بیمارستان بقیه الله تهران با تولید واکسن جدید نورا تعداد واکسن های تولید داخلی را به تعداد هفت واکسن رساندند.

در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۰میلیون دز واکسن در کشور تولید می شود که این کار بزرگ را هفت تولید کننده با ۲۱ گروه انجام می دهند که انواع واکسن ضعیف شده و نوترکیب را شامل می شود.

دارایی شیوع ویروس کرونا و تحریم دشمنان را فرصت مناسب برای خود باوری و اعتماد به دانشمندان ایرانی دانست و گفت : در دوران همه گیری کرونا متاسفانه دشمنان کشورمان نه تنها در تامین واکسن ما را تنها گذاشتند بلکه در تهیه مواد اولیه تولید واکسن نیز همراهی نکردند.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت بهرام دارایی ، درمان و آموزش پزشکی افزود: فرزندان ایران اسلامی  این تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و علاوه بر ساخت واکسن و تامین مواد اولیه در تولید تجهیزات پیشرفته مخصوص تولید واکسن نیز خوش درخشیدند و لوازم مورد نیاز آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیتس را بومی سازی کردند.

وی افزود: واکسن برکت از سوی سازمان بهداشت جهانی در شرف تایید است که در صورت نهایی شدن و کسب مجوز لازم به اقصی نقاط جهان صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *