امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Monday, 29 April , 2024    13:06

اشغال محور فیلادلفیا

Loading

سامی ابوزهری رئیس بخش سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که نخواهد توانست به اهداف خود در غزه دست پیدا کند.

ابوزهری به شبکه الجزیره گفت: نسبت به هر اقدام اسرائیل برای اشغال محور فیلادلفیا هشدار می‌دهیم؛ زیرا این مسئله به معنای یک گام حرکت به سمت کوچاندن [اجباری مردم فلسطین] است.

در ادامه تلاش صهیونیستها برای اشغال محور فیلادلفیا، شبکه ۱۲ این رژیم امروز شنبه خبر داد که «اسرائیل به مصر اعلام کرده است عملیات نظامی را آغاز خواهد کرد تا کنترل محور فیلادلفیا را به دست گیرد».

جاده صلاح‌الدین معروف به فیلادلفیا گذرگاه مرزی کم عرضی است که مصر را از نوار غزه جدا می‌کند و طبق توافق مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ میلادی منطقه‌ای حائل میان مصر و غزه (که آن زمان در اشغال صهیونیست‌ها بود) است.

محور فیلادلفیا

رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۰۵ میلادی که از غزه عقب نشینی کرد، بر آن جاده سیطره داشت و حال به دنبال اشغال مجدد آن است تا مرز مصر و غزه کاملاً به دست صهیونیستها بیافتد.

ابوزهری همچنین از مصر خواست که به صورت واضح و روشن، مطالبات رژیم صهیونیستی برای اشغال محور فیلادلفیا را رد کند.

وی همچنین تأکید کرد که گذرگاه رفح، متعلق به مصر و فلسطین است و باید به همین صورت فعلی باقی بماند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش در این زمینه صراحتا گفت: « محور فیلادلفیا..توقفگاه جنوبی غزه، باید تحت کنترل اسرائیل باشد»  وی در عین حال ادعا کرد که «ما قصد اشغال محور فیلادلفیا را نداریم».

 تاکنون بارها قاهره در واکنش به زمزمه‌های اشغال این محور توسط اسرائیل، درباره هرگونه عملیات نظامی در این منطقه حائل که ساکنان غزه را به فرار دسته جمعی به مصر تحت فشار بمباران و بسته شدن راه‌های بازگشت سوق می‌دهد، هشدار داده و تاکید کرده که «این یک موضوع حاکمیتی و خط قرمز قاهره است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *