امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Saturday, 20 April , 2024    13:28

۱.۶ میلیون دوز واکسن کرونا برای افغانستانیهای مقیم

Loading

ایران یکی از نخستین کشورهایی است که تحت تاثیر پاندمی بیماری کووید-۱۹ قرار گرفت و در ماه‌های اخیر توانسته‌ به طور گسترده‌ای برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ را به اجرا درآورد. تاکنون حدود ۵۰ درصد از جمعیت واجد شرایط به صورت کامل واکسینه شده‌اند. بر اساس آمار دولت، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار پناهنده و دیگر افراد تحت پوشش دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، از ماه آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ را از سهمیه اختصاصی خود دریافت کرده و محموله‌های جدید نیز به‌زودی وارد کشور خواهند شد. سازمان ملل متحد در ایران از طریق کوواکس ارسال و دریافت واکسن‌های اهدایی به ایران شامل ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن اهدایی ژاپن، ۱ میلیون ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن اهدایی ایتالیا و ۳۰۲ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن اهدایی آلمان را تسهیل کرده است.

کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک «ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی» (CEPI)، «اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی» (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *