امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Saturday, 27 April , 2024    01:22

جنگجویان کوهستان

Loading

 سریال جنگجویان کوهستان از روزسه‌شنبه (۲۶ دی ماه ۱۴۰۲) از شبکه تماشا پخش میشود. نام اصلی سریال The Water Margin است. اسم اصلی این سریال ژاپنی بفارسی لب آب بود که بر اساس یک افسانه بسیار معروف چینی به نام 水滸傳 که به معنای داستان لب آب است ساخته شده بود که یکی از چهار رمان کلاسیک بزرگ و مشهور ادبیات چینی شناخته شده است.رمان اصلی لب آب در قرن چهاردهم میلادی توسط شی نیان نوشته شده و همانطور که گفته شد یکی از چهار رمان بزرگ کلاسیک ادبیات چین است که روایت ها و ترجمه های مختلفی از آن وجود دارد. سریال جنگجویان کوهستان اما بر اساس مانگایی از میتسوترو یوکویاما ساخته شده است.
بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال جنگجویان کوهستان سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ هر شب ساعت ۲۰:۰۰ است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات ۰۲:۰۰، ۰۸:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد که زمان پخش تکرار سریال جنگجویان کوهستان از شبکه تماشا است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

تلویزون دوباره سریال نوستالزیک (خاطره انگیز) جنگجویان کوهستان معروف به لین چانگ یا لیانگ شانپو را از شبکه تماشا پخش میکند که سال ۱۳۷۲ پخش میشد اما تاریخ ساخت ۱۹۷۳ یعنی ۲۱ سال قبل از پخش در ایران در کشور ژاپن ساخته شده است. چینی ها مدعی هستند که نسخه چینی آن بهتر ساخته شده است

لین چانگ، فرماندهٔ قدرتمند گارد امپراتوری از سوی کائو چیوی تشنهٔ قدرت به توطئه علیه امپراتور متهم و به مرگ محکوم می‌شود. در هنگام اجرای فرمان، قاضی سونگ کیانگ با غیرقانونی اعلام کردن اعدام حکم به تبعید لین چانگ می‌دهد. در طول راه افراد مختلفی از جمله هو سانیانگ که زنی است در لباس مردان سعی در آزاد کردن او می‌کنند ولی لین چانگ اصرار به اجرای حکم دارد و به تبعیدگاه می‌رود.

از سوی دیگر کائو چیو که از دخالت سونگ کیانگ و زنده ماندن لین چانگ خشمگین است و او را سدی در برابر اجرای خواسته‌های پلید خود می‌داند، ابتدا با پاپوش دوختن برای قاضی موجبات زندانی شدن او را فراهم آورده و سپس کسانی را برای کشتن لین چانگ می‌فرستد اما لین چانگ موفق به فرار شده و به محلی کوهستانی و دور افتاده به نام لیانگشان می‌رود. دسترسی به لیانگ‌شان پو عملاً غیرممکن است زیرا گرداگرد آن را مرداب فرا گرفته و پناهگاهی امن را برای فراریان و ناراضیان پدیدآورده است. ساکنان لیانگشان پو که آوازهٔ دلاوری‌های لین چانگ را شنیده‌اند او را به ریاست گروه خود برمی‌گزینند و هم پیمان می‌شوند تا با ظلم و فساد کائو چیو و اطرافیانش مبارزه کنند. به مرور زمان افراد بیشتری از جمله سونگ کیانگ که به کمک لین چانگ و گروهش از زندان رهایی یافته و هو سن‌نیان که اولین و تنها زن پذیرفته شده در گروه می‌باشد به آنان اضافه شده و ۱۰۸ ستاره را تشکیل می‌دهند که قدرت و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. زمان مبارزهٔ نهایی با کائو چیو که با تضعیف امپراتور هوئی زونگ از سلسله سونگ سعی در نابود کردن دودمان او و شروع سلسلهٔ کائو را دارد فرا می‌رسد.

شخصیت ها و بازیگران فیلم جنگجویان کوهستان :

لین چان :لین چان اولین شخصیت و نقش اول سریال جنگجویان کوهستان که بیشتر ما این فیلم را به عنوان او می شناختیم مردی قوی هیکل و یک جوانمرد بزن بهادر که نمی خواست زیر بار ظلم برود . وی متولد ۱۸ فوریه ۱۹۴۰ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر از کشور ژاپن است. آتسو ناکامورا نام اصلی او بود متولد ۱۹۴۰ اکنون ۸۳ ساله است او در فیلم های دیگری چون  داستان‌های ارواح  – سانشیرو سوگاتا  – خانم اوجین  – شمشیر نینجا  – ایستگاه بهشت  – شودان-ساسن  – افسانهٔ شیطان  -خاندان اینوگامی  – داستان عاشقانه بازی کرد.

هوسان یانگ

سوچیدا که در نقش هوسان یانگ که در هنگام ساخت سریال ۲۸ سال سن داشت تنها زن ثابت این گروه لیانگ شان پو سریال بود که با سربند سفید با چهره مردانه ای که داشت با دو دست می‌توانست با دو دست شمشیر بزند. ( او در این سریال محبوبیت خاصی داشت )

گائو چیو ۲۰۱۰ فوت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *