امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Monday, 29 April , 2024    06:34

درمان کبودی بدن با روش‌های خانگی

Loading

اگر کبودی را بلافاصله بعد از آسیب‌دیدگی و در حالی که پوست هنوز قرمز است، درمان کنید، تأثیر بیشتری دارد.
کمپرس سرد (مانند بسته یخ یا بسته حاوی سبزی‌های منجمد) را باید ۳۰-۲۰ دقیقه روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید تا روند بهبود تسریع و از میزان ورم کاسته شود. یادتان باشد هرگز یخ را به طور مستقیم روی پوست قرار ندهید. به جای این کار باید آن را در یک حوله بپیچید و روی کبودی بگذارید.
اگر کبودی بخش وسیعی از پا یا ساق پا را فرا گرفته است، باید در ۲۴ ساعت اول پاها را بالاتر از سطح بدن خود قرار دهید.

what-causes-bruises-on-the-body


برای درمان کبودی بدن می‌توانید از کرم حاوی عصاره آرنیکا که هم باعث رفع کبودی و هم باعث تسکین درد عضلانی و کشیدگی‌‍ می‌شود، استفاده کنید.
هرگز نباید برای درمان خانگی از آسپرین یا ایبوپروفن استفاده کنید، زیرا این داروها سرعت لخته شدن خون را کاهش می‌دهند و زمان خونریزی را طولانی می‌کنند.
پس از گذشت ۴۸ ساعت، استفاده از یک حوله گرم (به مدت ۱۰ دقیقه و دو تا سه بار در روز) به بهبود جریان خون در ناحیه کبود شده کمک می‌کند. این کار سرعت جذب خون در پوست را افزایش می‌دهد. در نتیجه، رنگ کبودی از بین می‌رود.
نکته: در صورتی که کبودی ناحیه بزرگی را درگیر کرده و/یا درد غیرطبیعی داشته باشد، خطر سندروم کمپارتمان وجود دارد. این یک وضعیت خطرناک و تهدیدکننده حیات است. پس اگر این شرایط را دارید یا کبودی شما در حال گسترش است، حتما سریع‌تر به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

درمان-کبودی-بدن

برگرفت lafarrerr دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *