امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |   Thursday, 9 May , 2024    06:11

صدف اسپهبدی

Loading

صدف اسپهبدی (زادهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۷۲ بهشهر مازندران) بازیگر ایرانی است.

او در یک خانواده ۴ نفره زندگی می کند و پدرش «حمید اسپهبدی» ، مادر او «حمیرا بیرامی» و تنها خواهرش ملیکا اسپهبدی دندانپزشک می باشد که سال گذشته به آمریکا مهاجرت کرده است.

عکس خانوادگی در محوطه تاریخی عباس آباد بهشهر، شرق مازندران

او فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ و با بازی در فیلم کوتاه راحانا آغاز و مدتی بعد در مجموعهٔ تلویزیونی سفر در خانه ایفای نقش کرد. او برای بازی در نقش زنی معتاد در فیلم علفزار (۱۴۰۰) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. او همچنین برای بازی در فیلم علف‌زار برنده جایزه بهترین بازیگر از جشن حافظ شد.

اسپهبدی همچنین اجرای برنامهٔ همیشه خونه در شبکه آموزش در کنار فرهاد جم را بر عهده داشته‌است.صدف اسپهبدی ۱۵ بهمن ۱۳۷۲ در بهشهر مازندران به دنیا آمد. او فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در نقش دختری تک‌تیرانداز در فیلم کوتاه راحانا (۱۳۹۶) آغاز کرد. او در سال ۱۴۰۰ در اولین تجربهٔ سینمایی خود نقش زنی معتاد به‌نام فریبا را در فیلم علفزار با موضوع اجتماعی به کارگردانی کاظم دانشی ایفا کرد. او برای این نقش هر شب ۱۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کرد و در هشت ماه ۲۵ کیلوگرم از وزن خود کاهش داد. نقش‌آفرینی او از سوی چند منتقد تحسین شد.

حسین جوانی در وبگاه سینماتیکت نوشت: «لازم نیست که او حرف بزند تا معلوم شود مواد مخدر چه به روزش آورده‌است؛ از راه رفتنش هم پیداست که نه‌تنها سال‌ها اسیر اعتیاد است بلکه هیچ تلاشی هم برای ترک کردن نمی‌کند.» او برای این نقش برندهٔ جوایز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر و بهترین بازیگر زن از جشن حافظ شد

«راحانا» راوی نبرد دختر تک تیرانداز سوری با داعش

«راحانا» اولین فیلم داستانی کوتاه کاظم دانشی به زبان عربی تولید شده و بازیگران ایرانی آن به زبان عربی صحبت کرده‌ اند و داستان آن در فضای ملتهب و جنگی سوریه روایت شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده‌است: «دختر تک تیرانداز سوری به نام راحانا توانسته است تعداد زیادی از نیروهای داعش را به هلاکت برساند».

کاظم دانشی در یادداشتی درمورد این فیلم نوشته است: «امنیت واژه عجیبی است. همه امنیت را می‌ خواهند برای صلح برای این‌که جنگی نباشد. امنیت واژه نخ نمایی نیست که دائما سیاست مداران از آن استفاده می‌ کنند. برای داشتن امنیت خون‌ های پاک زیادی ریخته شده است، جان‌ های فراوانی فدا شده است. امنیت ساده به وجود نمی‌ آید، ولی خیلی ساده از بین می‌ رود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *